جابه جایی بیش از ۱۵ میلیون مسافر از طریق پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد در هفت ماه نخست سال ۱۴۰۴ درباره بنای مصلی‌ها که نمونه‌های بزرگ شده محراب‌ها هستند | شکوهی ۳۰۰ ساله در پایین خیابان گزارشی تاریخی از یک کاربری متفاوت برای بنای تاریخی کنار دروازه «پایین‌خیابان» | نشست دیپلماتیک در «باغ مصلی» جوانان افغانستان بربام فوتسال آسیا ایستادند بوستان خطی اسماعیل آباد در آستانه بهره‌برداری | افزایش ۷۲ هزار مترمربعی فضای سبز مشهد تا ماه آینده  شهردار مشهد مقدس خبر داد: بهره‌برداری از ایستگاه بسیج خط۳ مترو مشهد در دهه فجر ۱۴۰۴ + فیلم رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد: نسخه مازوت کم‌گوگرد برای کاهش آلایندگی صنایع و نیروگاه‌ها + فیلم اضافه‌شدن ۳۰۰ اتوبوس جدید به ناوگان حمل‌ونقل عمومی مشهد (۸ آبان ۱۴۰۴) انصاری: نظام ویژه استاندارد خراسان رضوی تدوین می‌شود | اعطای «نشان ملی زائر» از سال ۱۴۰۵ رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: بهبود ترافیک و توسعه حمل‌ونقل، اولویت شورای ششم است شهردار مشهدمقدس: تقاطع انقلاب اسلامی گره‌گشای ترافیک مناطق جنوبی و مرکزی شهر است + فیلم تکمیل ۱۱ بخش از ۱۲ پروژه ساماندهی تقاطع انقلاب اسلامی مشهد مشهد در وضعیت قرمز آلودگی | امروز نفس‌کشیدن سخت شد! (پنجشنبه، ۸ آبان ۱۴۰۴) مسیر دسترسی بولوار امام‌خمینی(ره) به میدان حافظ در تقاطع غیرهم‌سطح انقلاب اسلامی مشهد بازگشایی شد پایان انتظار و نفس تازه در بولوار شهید فخرایی مشهد | ۵ سال خاک و تاریکی به آسفالت و روشنایی رسید ضرورت تأمین منافع مردم مشهد در طرح بلندمرتبه‌سازی شهر بازگشایی مسیر دسترسی بولوار امام خمینی (ره) به میدان حافظ درتقاطع غیرهم‌سطح انقلاب مشهد پیشرفت ۷۰ درصدی فاز اول بوستان جهانشهر مشهد بازرسان، دیده‌بانان امین خدمت و سلامت اداری
سرخط خبرها

تزریق ماهانه ۲۰۰ میلیارد تومان به پروژه متروی مشهد از ۲۵ مهر | برای دریافت بودجه نفت هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم

  • کد خبر: ۱۸۸۴۳۹
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷
تزریق ماهانه ۲۰۰ میلیارد تومان به پروژه متروی مشهد از ۲۵ مهر | برای دریافت بودجه نفت هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم
با تزریق ماهیانه اعتبارات مربوط به اوراق مشارکت از ۲۵ مهر کار ساخت خطوط مترویی مشهد سرعت می‌گیرد.

به گزارش شهرآرانیوز ساخت خطوط مترو در مشهد، در زمره مهم‌ترین اولویت‌های حمل‌ونقلی مدیریت شهری است، از این‌رو علاوه‌بر اینکه شهرداری در بودجه سنواتی خود و تا حد توان اعتبارات کلانی را برای ساخت مترو درنظر می‌گیرد، اعضای شورای اسلامی شهر هم با همه توان از سرعت‌بخشی در اجرای خطوط مترو به‌ویژه فاز یک خط ۳ حمایت می‌کنند. علاوه‌بر این ساخت قطارشهری در مشهد مورد توجه مسئولان در سطح ملی هم هست و در راستای شتاب‌بخشی به این پروژه مهم شهری مشهد، مصوباتی را برای تأمین مالی آن درنظر می‌گیرند.

هرچند دریافت منابع دولتی برای شهرداری مشهد کار سختی است، همچنان مدیریت شهری پیگیر تحقق مصوبات دولت برای تأمین مالی پروژه قطارشهری از طریق منابع اوراق مشارکت و نفت است. البته درکنار این موضوعات به شهرداری مشهد در سنوات مختلف اجازه داده شده است که از طریق انتشار اوراق مشارکت، بخشی از منابع ساخت این خط ریلی را تأمین کند. در همین راستاچندوقتی است که منابع مربوط‌به آخرین مرحله انتشار اوراق مشارکت به حساب شهرداری واریز شده است و بنا به‌گفته مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد، با تزریق ماهیانه این اعتبارات از ۲۵ مهر امسال، سرعت ساخت متروی مشهد افزایش می‌یابد.

آغاز تخصیص منابع جدید

کیانوش کیامرز در گفتگو با شهرآرا، درباره آخرین وضعیت تأمین مالی ساخت پروژه قطارشهری مشهد گفت: خوشبختانه با توجه به واریزی‌های اخیر اوراق مشارکت، نخستین تخصیص این منابع به شرکت قطارشهری مشهد، احتمالا ۲۵ مهر به حساب واریز می‌شود و درحالی‌که کارگاه‌های مختلف ساخت مترو اکنون هم درحال فعالیت هستند، با واریز این مبالغ سرعت پروژه افزایش خواهد یافت.

ماهانه ۲۰۰ میلیاردتومان واریزی

وی درباره میزان واریزی‌هایی که از این بخش برای ساخت مترو مشهد اختصاص می‌یابد، نیز توضیح داد: به‌صورت ماهیانه حدودا مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان به حساب قطارشهری تزریق می‌شود و امیدواریم با این واریزی‌ها و سرعت‌گیری در ساخت خط ۳ مترو، شاهد بهره‌برداری از فاز نخست این کلان‌پروژه شهری مشهد در سال ۱۴۰۳ باشیم و زائران و مجاوران بارگاه رضوی با بهره‌برداری از شش کیلومتر نخست این خط ریلی درون‌شهری، حدفاصل میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام‌رضا (ع)، با استفاده از مترو به حرم مطهر رضوی مشرف شوند.

۲۰۰۰ میلیاردتومان برای امسال

مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد افزود: درمجموع شهرداری در سال جاری باید ۱۵۰۰ میلیارد تومان از طریق اوراق مشارکت و ۵۰۰ میلیارد تومان هم به‌صورت غیرنقد برای ساخت مترو تأمین مالی داشته باشد تا بتوانیم با تزریق این منابع روی برنامه زمان‌بندی حرکت کنیم.

تزریق منابع دولتی در سال آینده

وی درباره کمک‌های دولتی نیز گفت: متأسفانه تاکنون در بخش کمک‌های دولتی برای ساخت متروی مشهد پیشرفت خاصی نداشته‌ایم، اما برای موضوع انتشار اوراق مشارکت با حضور شهردار مشهد چند جلسه‌ای را با مسئولان در سطح ملی برگزار کرده‌ایم و اگر موضوع منابع دولتی عملیاتی شود، برای سال آینده این منابع تزریق خواهد شد.

کیامرز ادامه داد: در این راستا دولت باید به تعهد خود مبنی‌بر انتشار ۱۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت با سهم ۱۰۰ درصدی بازپرداخت آن توسط دولت در سال جاری عمل کند تا با انتشار این اوراق، شرکت قطارشهری مشهد بتواند در سال دیگر از این منابع استفاده کند؛ البته هدف‌گذاری مدیریت شهری مشهد برای انتشار اوراق مشارکت، ۴ هزارمیلیارد تومان است. وی افزود: در موضوع مصوبه بودجه نفت باتوجه‌به پیگیری‌های انجام‌گرفته، هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.

ادامه حفاری خط ۳؛ نیازمند تأمین قطعه

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد درباره زمان آغاز حرکت دستگاه حفار خط ۳ مترو در بخش غربی این خط مترویی نیز گفت: برای شروع حرکت خط ۳ مترو نیازمند یک قطعه هستیم و این قطعه که قبلا از کشور چین سفارش داده بودیم، به گمرک بندرعباس رسیده است و مراحل ترخیص را سپری می‌کند.

وی افزود: با رسیدن این قطعه به مشهد، حداقل یک ماه تا ۴۵ روز طول می‌کشد تا بتوانیم دستگاه را آماده حفاری کنیم. امیدواریم با رسیدن و نصب قطعه تا پایان آبان، دستگاه حفار را بتوانیم از میدان امام‌علی (ع) به‌سمت قاسم‌آباد و درنهایت امیریه حرکت دهیم. وی اضافه کرد: همچنین دستگاه حفار خط ۴ پس از عبور از میدان امام‌حسین (ع) در نقطه امن سوم متوقف شده و درحال تعمیر است و این دستگاه نیز پس از انجام مراحل تعمیر، حرکت خود را از ۲۴ مهر به‌سمت میدان شهدا آغاز می‌کند.

مترو ،جانی دوباره می گیرد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->